Tuesday 26 July 2011

terima kasih atas nikmat-Mu...

esok nk kluar kt bndar..nk beli barang2 utk bln puase nti...xsabar nk sambut bulan puase..time bulan puase nie aku boley lakukan ibadat...hati aku pown tenang..insyaAllah,aku nk tumpukn kpd amal ibadat pd bulan ramadhan nie..thun lepas terpakse berpuase di Sabah..thun nie,Alhamdulillah dpt berpuase disamping keluarga yg tercinta..terima kasih Ya Allah kerana masih memberi kesempatan utk aku merasai nikmatnya bulan yg mulia...Alhamdulillah...

aku keluar ke bandar sorg2 jew esok..cam biase..xdew teman..nk beli brg2 keperluan...xbanyak..duit xbanyak ...he he...beli ala kadar jew...nti aku nk beli bhn2 buat puding...aku nk buat puding utk berbuka puase...nti boley bagi kt nenek ak gak..nk bgi kt pakwe,dye jaoh..he he...

tetibe aku terkenangkn kenangan mse kecik2 dulu..aku diajar berpuase sejak berusia 6thun ag...aku nie dikategori budak baek la jugak..xpenah ponteng...(takot kat mama ngn baba sbnrnye..he he)...aku mmg excited spnjg bulan puase..yewla,nk tggu raya...dapat beli baju baru,kasut baru..sume baru..mmg bez!...
pas bukak puase dpt men bunga api...bkn aku maen sbnrnye..aku just tgk bdk lain maen..aku nie xpnh maen bunga api,apatah lagi mercun..aku nie penakut...bimbang api terkena aku...he he..

dulu,aku suka g solat terawih...aku g ngn geng ....kitowg bkn solat pown..dowk borak jew..kdg2 ponteng,g tgk owg men mercun..syokk...owg tua2 yg dowk saf dpn slalu marah kt kitowg cb slalu bising...nenek aku la yg paling marah...disebabkn ak sayang sgt kt nnek aku,aku da xbising...jarang2 jew aku pergi solat terawih...makin besar,makin malas plak..he he...

papepown,semoga Ramadhan kali ini memberi seribu kenikmatan dan keberkatan kepada aku dan keluarga..InsyaAllah..harap dapat puase penuh..aku beriltizam mahu lancar dlm mbaca alQuran..(2 la dulu bkn maen pyh klu owg suh mengaji..hu hu)..insyaAllah..sesungguhkn cinta aku terhadap Pencipta ku amat kuat..cintaNya adalah cinta yg abadi dan teragung...hidup dan matiku hanya utk Dia...terima kasih kerana telah memberikan aku nyawa untk mnikmati hidup ini...terima kasih kerana memberi aku ibu bapa yg begitu mnyayangi aku..terima kasih kerana memberi aku dan keluarga rezeki...terima kasih utk segalanya Ya Allah..aku sayang Allah SWT....

No comments:

Post a Comment


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

love dis song bebeh...^__^