Sunday 9 October 2011

mencari kawan..

aku nie memang suka berkawan..yewla bak kata pepatah,berkawan biar seribu..sejuta pown xpewla..adew banyak kebaikan bile adew ramai kawan nie..dorang ley teman kite bile bosan,boley dengar cerite kite,ley nanges ngn kite,ley gaduh2 ngan kite,ley maen masak2 same2..ehh,ehh..heee
da 21 tahun aku idop kat dunia nie..macam2 jenis kawan yang aku jumpa..aku terima seadanye sume kawan2 aku tu..baek kew,jahat kew,xc0mey kew,encem kew...sume orang same jew d sisi Allah SWT..

walaupun aku suka kawan ngan sume orang,adew gak yang 'agak' kurang menyenangkan aku lam bab berkawan nie..yang paling aku pantang sebenarnye,kawan yang tikam aku dari belakang..dowk kutuk2 belakang aku..klu adew xpuas atie,xnak lak cakap depan2..hishh..lgi 1,kawan yg jenis suka nak menyampaikan benda yang xbetol yg ley menyebabkan aku ley gadoh ngan orang lain..aku nie da la hot temper...mudah sangat nak berang..sebab tu aku lebih merapatkan diri ngan orang yang tenang..ley wat aku cool jew..xmo tencen2..

aku amik contoh baba aku..dye berkawan ngn seorang lelaki yang lebih berusia dari dia..kawan baba tu berumur lam lingkungan 60tahun..dorang da kawan da lame..baba citew,dulu dorang selalu g mane2 same (same2 kayuh basikal..klasik kn,kn..hee)..kawan baba tu adew kisah hidup yang agak sukar sebenarnye..lam usia yang sebegitu dia masih bekerja sebagai pengawal keselamatan..dia adew isteri tapi tidak bersame cb isteri dye kijew jaoh..dorang xdew anak..umah pown xdew..juz tumpang dowk kt pondok dye kijew..yang aku nak cakap sebenarnya sal nilai persahabatan antara baba dan kawan dia nie..xkire susah@senang,dorang mesti bersame..law kawan baba tu sakit,mesti baba tolong..begitu jugak sebaliknya..baba xpandang rendah pown kat kwan dye tu..dorang da cam adik-bradik..kawan baba tu lucu,comel..aku klu jumpa dye,mesti kitorg angkat tgn (kitorg cam kawan lak..)..aku memang respect gilew kat kawan baba tu..dia survive hidup kat dunia nie walaupun xdew sedara..dia hanya adew kawan walaupun xramai dan majikan dia..dia dan baba memang sayangkan persahabatan tu..aku nak sangat mendapat kawan yang boley menjadi sahabat cam dorang..insyaAllah...

              selama ini ku mencari-cari teman yang sejati buat menemani perjuangan suci...


 nie la kawan baek aku (da byk kali mention lam post sblm nie..) ~ Amimi dan Amini   

nie kekwan aku kat ums--same course ngn aku...
azura,ifa,kak lin dan kak niza...

    ============>>

jadi,kite hidup di dunia nie perlukan kawan..kite xley hidup tanpa kawan..memang kite ley sendirian,tapi last2 kawan gak yang kite cari time susah..contohnya,untuk dapatkan nota (yewla,time lam kelas taw dowk b'khayal)..hee..=.=

1 comment:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

love dis song bebeh...^__^