Thursday 1 September 2011

don't call me mek,ok!

hishh..serabut tol..cam kamp0ng!...x komersial lgs0ng okayy...he he..wat2 marah jew..saje nak panaskan post..xmarah pown ea..jgn isau..adew kawan2 kt uMs yg panggil aku 'MEK'..yewla,sesuai ngn aku yang asal dari negeri cik Siti Wan Kembang..padahal ramai lagi kawan2 aku dari kelate..xdew pown dorang nak panggil 'mek' kat kawan2 aku tu..kenape??..haaa..mgkin saiz tubuh aku yang kecik molek dan mulut dowk potpetpotpet,panggilan tu terus lekat kat aku..aku xkisah pown org nak pggil aku apew..jnji jgn pggil aku ngan name2 yg terok..

panggilan MEK sebenarnya gelaran untuk ibu,mak,umi,mummy,mama etc di kelantan..kebanyakan orang dulu2 panggil ngan panggilan tu..contoh,mama aku panggil arwah bonda dia ngn panggilan 'Mek"..tapi ade gak tarian Mek Mulung..he he..selain itu,panggilan mek juga khususkan untuk kaum Hawa di kelantan..panggilan untuk kaum Adam pulak 'AWE'...sesuai gituuu..he he

panggilan 'Mek' da mcm lekat kat mulut sesetengah budak course aku..senang dipanggil dan lebih mesraaa gitu..wahhh!..terlebih sudaa nakk oi..he he..lagipown,kwn2 aku confuse nak panggil name aku sebab klu dorg nak panggil SYAHIDA,da ade org lain name tu..nak panggil IDA pown da xboley..lam kelas aku ade name Ida Yasmin..humm..jadi,dimudahkan ceritanye bdk2 nie pggil aku MEK..so0oo...i cannot say.."DON'T CALL ME MEK,OK!"....n0n0n0...ambo xmaroh demo nak pggil gitu..tapi gak acu panggil molek..sejuk atie kawe nak nyahut..(klu phm angguk,klu xphm diam dahh)..hee hee

mek ado nak tunjuk gambar hop mek dowk posing sepanjang dowk kelate..puah dowk sajo kae..hee hee










agak gedik di sini..=p









sekian sahaja..Assalamualaikum..^__~

1 comment:

  1. Salah tu.. panggilan "Mek" bukan untuk panggil Ibu sahaja.. tengok balik definisi sebenar "Mek", gadis muda pun boleh panggil Mek

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

love dis song bebeh...^__^